IT fitness test

Ve školním roce 2024/2025 dosáhli naši studenti významných úspěchu v celostátních soutěžích zaměřených na digitální technologie.
Studenti předmětu Informatika a výpočetní technika naší školy se umístili na 1. místě v kategorii středních škol ve Středočeském kraji, který zároveň vykazoval nejvyšší počet zapojených respondentů. V celostátním hodnocení obsadila naše škola 4. místo v kategorii středních škol (ze 425 zúčastněných škol).
Naše škola se tak v rámci soutěže IT Fitness Test zařadila mezi TOP 10 středních škol s nejlepším průměrným výsledkem v České republice.
IT Fitness Test představuje nejkomplexnější způsob testování digitálních dovedností studentů a učitelů středních škol. Projekt je financován Evropskou unií a v roce 2025 se jej zúčastnilo více než 63 000 testovaných osob z České republiky. V zemích V4 byl celkový počet respondentů 162 600, což z tohoto testu činí největší test digitálních kompetencí ve střední Evropě.
Test prověřuje znalosti a dovednosti v oblastech: internet, bezpečnost a počítačové systémy, kancelářské nástroje, sociální sítě a kolaborativní nástroje. V mezinárodním srovnání obsadila Česká republika 2. místo v kategorii střední školy, a to i díky vynikajícím výsledkům studentů našeho gymnázia.
Návazali jsme tak na úspěchy v celorepublikové soutěži Haxagon Skirmish CZ 2025, kde v dubnu 2025 se v krajském kole v konkurenci více než 2 000 soutěžících ze Středočeského kraje nejlépe umístili: Jan Kopsa (1. místo ve škole, 3. místo v kraji), Tobiáš Kabeláč (2. místo ve škole, 25. místo v kraji) a Timotej Gregor Kropáček (3. místo ve škole, 27. místo v kraji).
Soutěž probíhala v časovém limitu 158 hodin a zahrnovala 38 náročných úloh z oblastí jako kybernetická bezpečnost, šifrování a kódování, obecná informatika, počítačové sítě a operační systémy.
V kategorii Nejaktivnější škola se náš tým umístil na 7. místě v celé České republice a na 4. místě ve Středočeském kraji. Celkem se soutěže zúčastnilo 7 905 soutěžících z 273 škol, což představovalo výrazný nárůst oproti předchozímu ročníku.

