Moderní učitel 21. století

  logo 

Číslo operačního programu: CZ.1.07

Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Číslo prioritní osy: 7.1

Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání

Číslo oblasti podpory: 7.1.3

Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

 

Název projektu: Moderní učitel 21. století

Zkrácený název projektu: MU21

Rozpočet projektu celkem:                  32 642 291,00 Kč

Rozpočet projektu na GBHNB: 428 800,00 Kč

Doba realizace: říjen 2014 – září 2015

 

Stručný obsah projektu

Projekt je zaměřen na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků ZŠ a SŠ při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky, je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol a jejich ředitele.

V rámci projektu budou ředitelé a jimi určení zaměstnanci proškoleni k veřejným zakázkám, pedagogové škol budou proškoleni na efektivní využití stávající techniky školy v oblastech vzdělávání a na možnosti využití moderní dotykové techniky v procesu vzdělávání.

Zrealizují se i aplikace moderní ICT do konkrétních předmětů (fyzika, cizí jazyk, apod.) na partnerských školách.

Pro realizované školení je připravena mohutná a rozsáhlá e-learningová podpora.

Aktivity garantuje a jejich hlavní část zajišťuje Centrum dalšího vzdělávání - Cedupoint, při Katedře telekomunikační techniky FEL ČVUT v Praze. Cedupoint má dlouholeté zkušenosti z projektů rozvoje lidských zdrojů (RLZ).

 Cíle projektu

Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Jedním z pilířů je zabezpečení moderní dotykové techniky pro partnerské školy a jejich aktivní využívání.

Postup je založen na vzdělávání v moderních směrech, jako je cloudové řešení služeb, sdílení dat na bázi nezávislé na hardwaru a operačním systému (např. Google Drive), vzdálený přístup k datům, apod. Důležitou součástí konzultací je i analýza kybernetických hrozeb, aplikace a strategie na jejich eliminování a vysvětlení obranných nástrojů a mechanismů a dále na proškolení ředitelů (odpovědních pracovníků) škol k problematice výběrových řízení, nutného k nákupu ICT. V další (stěžejní) aktivitě budou školeni pedagogičtí pracovníci partnerských škol směrující k efektivnímu využití moderní techniky ICT v samotném pedagogickém procesu.

Školení budou podporována e-learningovými aplikacemi. Jedním z cílů školení je i naučit pedagogy škol tvorbě a užívání vzdálených elektronických forem výuky.

Celkovým výstupem projektu je 655 podpořených osob. Jejich struktura je následující:

  • 640 podpořených osob kategorie 07. 41. 10 Počet podpořených osob - klienti služeb.
  • 15 podpořených osob kategorie 07. 41. 20 Počet podpořených osob - poskytovatelé služeb.

Výstupem ve formě úspěšné podpořených osob (celkem: 465) je:

  • 165 úspěšně podpořených osob - muži,
  • 300 úspěšně podpořených osob - ženy.

Výstupem projektu je také zcela nově vytvořený funkční inteligentní portál sloužící jako úložiště vytvořených elektronických výukových materiálů a opor. Do portálu budou začleněny všechny v projektu vytvořené výukové materiály. Součástí výstupu bude i metodický návod pro využívání portálu.

 Popis cílové skupiny

Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci základních a středních škol a vedoucí pracovníci základních a středních škol. Celková velkost cílové skupiny je cca 1500 osob (pedagogičtí zaměstnanci a cca 120 osob (ředitelé a ostatní vedoucí pracovníci s ohledem na zapojení do výběrových řízení). Z této skupiny má za cíl projekt oslovit 40 ředitelů (nebo ředitelem určených vedoucích pracovníků) a 652 pedagogů (učitelé zejména technických předmětů (hlavně fyziky) a učitelé cizích jazyků).

Celkový počet partnerů s finančním příspěvkem je 40, z toho:

  • počet ZŠ je 32
  • počet SŠ je 8

Z celkového počtu zapojených škol je počet malých škol (do 200 žáků) 17 (53 % základních škol).

 Přínos pro cílovou skupinu

Přínosem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při efektivní a účelné integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Partneři nejenom že dostanou moderní dotykovou techniku, ale bude jim poskytnuta i zásadní podpora ve využití moderních služeb (sociální sítě, sdílení dat v cloud-systémech, společné spravování dat, online spolupráce na dokumentech, závislost/nezávislost na operačním systému a hardwarové platformě). Kromě používání moderního zařízení ICT a aktivního i pasivního využívaní technologií e-learningu budou osoby CS schopny i samostatné tvorby elearningových aplikací/studijních opor se zaměřením na žáky základních a středních škol.

 Klíčové aktivity:

  • Vzdělávání ředitelů škol
  • Mentoring a podpora pedagogických pracovníků
  • Metodik ICT
  • Trendy ICT
  • Moderní pedagog 21. století
  • Odborná pedagogika 21. století

Na realizaci se podílí:

40 základních a středních škol včetně Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce + ČVUT Praha

Díky tomuto projektu škola získá 20 tabletů pro pedagogy, kteří je začlení do své výuky. Časem pak vzniknou sady vzdělávacích materiálů pro ucelené tématické oblasti.

 

Výtvarníci na exkurzi ve “veletržáku”

Do Veletržního paláce v Praze, kde nás čekala prohlídka s odborným výkladem o moderních výtvarných směrech, se naše třída 2.A po roce opět vrátila. Doprovodem nám byla paní profesorka Sedlatá.

Celý článek

Aktuální informace

30.11.2025

středa 14/1 od 14 do 16 hod

- informační schůzky:

14:15, 14:45, 15:15

03.11.2025

Zveřejňujeme výroční zprávu za školní rok 2024-2025. 

02.09.2025

pondělí - velká přestávka
pátek - velká přestávka

 

Vyřizuje paní Matoušová (kancelář za sborovnou)

Významní absolventi

František Rachlík

Absolvoval v roce 1924.

Narodil se 16. 9. 1904 v Nymburce, zemřel v Praze 13. 2. 1980. Po skončení vojenské služby studoval na pražské Filozofické fakultě Univerzity Karlovy filozofii, dějiny umění a estetiku.

Svět v roce založení školy

Let bratří Wrightů

17. prosinec 1903

Po mnohaletých systematických pokusech se podařilo uskutečnit Orvillu Wrightovi let s motorovým letadlem v trvání dvanácti sekund.

Nejčtenější

11.11.2025

Víkend 7.–9. listopadu 2025 se nesl v duchu přátelské atmosféry a opravdového pracovního nasazení. Celkem 12 brigádníků se sešlo na chatách RSG v Rokytnici nad Jizerou, aby společně připravili oba objekty na nadcházející dlouhou zimní sezónu.

Během víkendu se podařilo splnit všechny stanovené cíle a úkoly. Na obou chatách nyní září nově nasvícené štíty, které přidávají horským budovám na kráse.

Velké poděkování patří všem účastníkům z řad profesorského sboru i rodičů, kteří svým nasazením a chutí do práce významně přispěli k úspěšnému průběhu celé akce.

Michal Hrstka - správce chat 

celý článek
09.11.2025

Přijměte pozvánku na plakátovou výstavu NepřemoŽENY!

celý článek
19.11.2025

Kdy? 10. - 14. listopadu 2025 (pondělí až pátek)

Kde? Gymnázium Bohumila Hrabala, Lidice, Praha, Nymburk

Kdo? 7 studentů BBS Westerburg + 19 našich studentů VG 

(Kateřina Krátká, Klaudie Horáková, Anežka Zemanová, Jakub Holeček ze 7MA, Adéla Burianová, Tereza Zelenková, Michaela Kosmálová, Radek Šos, Jan Nosál, Filip Nosek, Michal Hamtil ze 7MB, Tereza Hradilová, Kristýna Kupcová, Eliška Semrádová ze 3A, Šimon Busta z 8OA, Jana Němcová, Žaneta Valentová, Blanka Dohnalová, Sofie Zakrevská z 8OB)

S kým? Tereza Plechlová a Dita Grusová + Björn Bergmann a Nico Verbeck

Co? Gymnázium Bohumila Hrabala: projekt k tématu společné historie našich států

Lidice: beseda s panem Jiřím Pitínem, který je jedním z mála lidických dětí, které přežily vyhlazení obce nacisty v rámci heydrichiády; návštěva Památníku Lidice a komentovaná prohlídka v německém jazyce 

Praha: bojovka na Karlově mostě a Kampě

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.