Školení Holocaust a my, aneb jak jsem se infiltrovala mezi učitele

Školení Holocaust a my, aneb jak jsem se infiltrovala mezi učitele

Ve dnech 16.-19. března proběhl v Praze a v Terezíně seminář Holocaust a my. Stopy ve veřejném prostoru. Seminář zorganizoval Institut Terezínské iniciativy a jako tradičně to byly čtyři intenzivní dny plné tipů a inspirace, jak nelehké téma holocaustu představit ve výuce. Nejmladší účastnicí byla studentka naší školy, Antonie Fraňková.

Téma holocaustu mě zajímá už dlouho a v budoucnu bych ráda učila dějepis. Školení od Institutu Terezínské iniciativy tyto mé dva zájmy perfektně kombinovalo, a tak jsem byla nadšená, když jsem se dozvěděla, že se tohoto školení pro pedagogy můžu zúčastnit.

V rámci čtyřdenního semináře jsme navštívili Terezín, seznámili jsme se s materiály Centropa a s aplikací MemoGIS, podívali jsme se do Jáchymky, bývalé židovské školy, ve které dnes Institut Terezínské iniciativy sídlí a hlavně jsme poznali další aktivity a metody, jak ve výuce problematiku holocaustu žákům přiblížit. Odnesla jsem si i nové poznatky k tématu holocaustu. Překvapilo mě, že dánští Židé vůbec nebyli zařazováni do transportů na východ a že v době, kdy v Terezíně panoval nedostatek vody na hygienu vězňů, si nacističtí dozorci zřídili v Malé pevnosti bazén. Zaujalo mě vyprávění pana Tomáše Krause o vzpomínkách svého tatínka, který koncentrační tábory přežil a brzy po válce o nich vydal knihu.

Bylo úžasné vidět tolik učitelů zapálených pro svůj obor, ochotných se neustále posouvat. Úplně novou zkušeností pro mě byla tvorba plánu hodiny ve skupině. Bylo zajímavé pozorovat, s kolika nápady jsme přišli a kolik různých aktivit je možné na jeden materiál aplikovat. Zaujala mě i metoda dramatizace textu nebo emoční kresby, se kterými jsem se dříve nesetkala. Bylo skvělé poslouchat vyprávění jednotlivých učitelů o projektech, které se svými žáky dělají a mluvit s nimi o tom, s jakými radostmi a starostmi se ve škole setkávají.

Celé školení pro mě bylo opravdu inspirativní. Odnáším si z něj kromě historických faktů i několik nových pedagogických nápadů a těším se, až je v bližší či vzdálenější budoucnosti využiju.

Antonie Fraňková

 

Děkujeme Institutu Terezínské iniciativy za perfektní organizaci semináře a poskytnuté fotografie.

 

Aktuální informace

30.06.2025

Každé pondělí 9.00 - 11.00 hodin

Významní absolventi

PhDr. Miloslav Hoznauer

Absolvoval v roce 1948.

Narodil se 21. 9. 1929. Státní reálné gymnázium v Nymburce navštěvoval v letech 1940 až 1948. Jisté literární sklony projevoval již na gymnáziu – vydal třídní časopis TERMIT.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Smrt Pissara

12. listopad 1903

Zemřel Camille Pissaro (*10. 7. 1830), francouzský malíř.

Nejčtenější

26.06.2025

Za SPGN, bychom všem přítomným dnešnímu speciálnímu zakončení školního roku chtěli poděkovat. 

 

Zvlášť bychom chtěli poděkovat panu řediteli Jiřímu Kuhnovi a všem profesorům a profesorkám, se kterými jsme se právě dnes na Zakončení školního roku 2024/2025 rozloučili. 

 

celý článek
27.06.2025

Na konci června se naše šachové družstvo vydalo na MČR školních týmů do Zlína a po loňském třetím místě myslelo vysoko. Nakonec z toho byl obrovský úspěch!!!

celý článek
26.06.2025

Čtyři studenti z Gymnázia se zapojili do prestižní soutěže Astro Pi: Mission Space Lab pořádané Evropskou kosmickou agenturou. Vyvinuli vlastní algoritmus v jazyce Python, který běžel přímo na palubě Mezinárodní vesmírné stanice a měl za úkol vypočítat orbitální rychlost ISS na základě pořízených snímků Země. Přestože okolnosti nebyly ideální, jejich kód fungoval a přinesl reálné výsledky – a jedinečný zážitek ze spojení školního projektu a skutečného kosmického výzkumu.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.